Bolu'da 4 Gün

Aslı Can • 11 Şubat 2017

Geçtiğimiz aylarda 'Kış Tatilinde Nereye Gidilir?' isimli bir makale yazmıştım. Sizlere üç önerim vardı; Bursa/Uludağ, Bolu, Kartepe.. Sömestr tatilini fırsat bilip bende tatil hakkımı Bolu'dan yana kullandım. Gitmeden önce kalacağımız oteli ayarladık, eşyalarımızı hazırladık, benzin depoladık ve yola çıktık. İstanbul'dan özel arabayla yaklaşık dört saatte Bolu'ya vardık. Daha Bolu'ya giriş yaptığımız an kokusunu çektik içimize..

Bolu da hava o kadar taze ki insan sabah 7'de çok enerjik bir şekilde başlıyor güne. İlk günümüzü Tabiat Parkına giderek değerlendirdik. Akşam şöminenin başında hafif yağan karı izlemek çok keyifliydi. Sabah olunca Abant'a doğru yola çıktık. Abant Müzesi Bolu tanıtımı için harika bir yer. İçeride Bolu da yaşayan hayvanların postları, kelebek türleri, orada yetişen bitki ve ot çeşitleri ve ünlü yemekleri var. Oradan çıkıp Abant Gölünü ziyaret ettik. Dönüşte yerli halkın kurduğu pazar yerini görmeden geçemezdik. Oradaki insanlar bizi sıcaklıkla karşıladı ve Boluyu çok güzel bir şekilde tanıttılar. Üçüncü günümüzde Yedi Göllere gitmeye karar verdik fakat yoğun kar yağışı nedeniyle içeri giremedik. Bizde çarşıya gittik ve döndüğümüzde vermek üzere hediyeler aldık.

Çarşıda dikkatimi çeken bir şey vardı; temizlik görevlileri bayandı ve çevre çok temizdi, güler yüzleriyle işlerini yapıyorlardı. Kar yağışı akşama doğru daha da arttı. Sabah erken vakitlerde bu güzel şehirden ayrılmak zorunda kaldık. Fakat dört günlük tatilimiz oldukça keyif vericiydi. Sadece kışın değil yazında Bolu'nun gidip görülmesi taraftarıyım. Bir gün herkese Bolu'ya gidip görmeyi tavsiye ediyorum.